رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: توان تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان به شش میلیون تن خواهد رسید.

   محصولات کشاورزی در استان زنجان
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت: تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی  استان با بیان اینکه زنجان برای توسعه صادرات در بخش کشاورزی برنامه ریزی لازم را دارد اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجان شده ۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار برای مقابله و مبارزه با آفت ملخ در استان زنجان پیش بینی شده بود و تاکنون در بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان مبارزه با ملخ انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، با اشاره به طرح آبیاری تحت فشار افزود: برای سال جاری ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده و از مجموع ۱۲۴ هزار هکتار اراضی مستعد توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در این استان تاکنون ۵۵ هزار ۱۵۶ هکتار معادل ۳ / ۴۴ درصد اراضی به این سامانه‌ها مجهز شده است.

او تاکید کرد: در سال گذشته حدود سه میلیون تن محصول کشاورزی در استان تولید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، بیان داشت : توان تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان به شش میلیون تن خواهد رسید و برای تحقق این مهم هم برنامه ریزی لازم به منظور افزایش متوسط تولید محصولات کشاورزی به میانگین تولید کشاورزان پیشرو استان در حال انجام است.

تاراسی به سطح زیر کشت محصول زیتون در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم به محصول زیتون اختصاص دارد.
 
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.